VISITEU EL NOU BLOC « ELS PLAERS DE LA NATURA » Tot sobre la Mare Natura....................................................VISITEU EL NOU BLOC « ELS PLAERS DE LA NATURA » Tot sobre la Mare Natura....................................................

20 de maig del 2012

Història de Harley Davidson -Els Inicis-


La història de Harley-Davidson comença el 1903 quan un jove de vint anys anomenat William S. Harley i el seu amic de la infància, Arthur Davidson, van decidir dur a terme un projecte que fins aquell moment només semblava un passatemps, motoritzar una bicicleta. Començava la llegenda Harley Davidson.
 Inicis
Un dibuixant industrial d'origen alemany, Emil Kruger, que ja coneixia les primeres motocicletes construïdes a Europa i que treballava a la Barth Manufacturing Company de Milwaukee, on Harley exercia com a dibuixant i Davidson com modelista fa amistat amb tots dos. Combinant els coneixements d'aquest expatriat amb l'experiència que Harley ja havia adquirit en la fabricació de bicicletes i la destresa professional de Davidson, van passar vetllades i caps de setmana investigant i experimentant al soterrani d'un taller.
Tot i que els seus mitjans financers eren limitats i les seves eines rudimentàries, el projecte avançava, encara que molt poc a poc ja que no hi havia entre ells un veritable mecànic especialitzat. Però va resultar que el germà d'Arthur Davidson, Walter, que posseïa tals coneixements, havia de traslladar-se molt aviat a Milwaukee. Bill Harley i el seu amic Arthur li van escriure, per tant, proposant que dirigís el nou projecte a la seva arribada. En arribar, Walter va veure la màquina encara sense muntar i ràpidament es va posar a treballar amb ella. Com era un bon mecànic va poder apreciar que el motor tipus De Dion tenia unes toleràncies mecàniques molt precises i ajustades. Fent seu l'entusiasme dels seus companys, va decidir quedar-se a Milwaukee.
Poc després, William Davidson es va associar al projecte, per a això va abandonar una feina de responsabilitat en la companyia del ferrocarril de Milwaukee, per a la qual treballava en qualitat de contramestre i encarregat dels utillatges. Amb tota la seva gran experiència professional, va consagrar cada minut del seu temps a la realització de l'ideal que compartia amb els seus germans i Bill Harley. Tots els problemes amb què van haver d'enfrontar van ser superats gràcies a l'ajuda del dibuixant i delineant alemany. Un amic els va permetre fer servir el seu taller, equipat amb un torn i una perforadora, per tal que poguessin acabar la construcció de la primera moto. Les peces soltes havien de ser fabricades a partir de materials ja existents.
Per exemple, es diu que el primer carburador va ser construït a partir d'un pot de conserva de tomàquet. El primer motor disposava d'una transmissió per corretja de cuir i desenvolupava una potència de tres cavalls, cosa que obligava al conductor a recórrer a l'ús de les seves cames en les pujades, per ajudar a la màquina.
A més, van comprovar que un quadre de bicicleta era massa fràgil per assegurar trajectes motoritzats. La posada en marxa del projecte de Harley i els Davidson requeria, doncs, molts més assajos i molta més feina a la taula de dibuix. En el següent motor que van fabricar, la mida del volant s'havia duplicat i Ole Evinrude va incorporar un carburador que juntament amb un senzill quadre construït per substituir el de la bicicleta, permetia augmentar considerablement la potència. Ara, Bill Harley i els germans Davidson ja estaven disposats a realitzar el seu projecte. El calendari marcava 1903.
(clicar sobre el nom per veure una breu biografia) 

Per una millor visualització, i dividit l'història en 7 períodes que detallo a continuaciò
només cal clicar sobre el botó.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada