VISITEU EL NOU BLOC « ELS PLAERS DE LA NATURA » Tot sobre la Mare Natura....................................................VISITEU EL NOU BLOC « ELS PLAERS DE LA NATURA » Tot sobre la Mare Natura....................................................

20 de maig del 2012

Història de Harley Davidson 1961-1980


1960
Es va presentar l'scooter de Harley-Davidson "Topper".

1962
Harley-Davidson compra el 60 per cent de Tomahawk Boat Manufacturing Company. HD reconeix la importància cada vegada més gran de la fibra de vidre en la producció de motocicletes, i comença a fabricar els seus propis components. Com a resultat, la Divisió de Tomahawk s'estableix i està funcionant com a centre de Harley-Davidson des de 1963.
Instalaciones de Tomahawk Boat Manufacturing Company
1964
Els ServiCar de tres rodes es converteix en la primera motocicleta Harley-Davidson a rebre una arrencada elèctrica.
1965
El Electra-Glide reemplaça a la Duo-Glide i s'actualitza amb arrencada elèctrica. El Electra-Glide és la primera FL disponible amb arrencada elèctric, i la línia Sportster rebria arrencadors elèctrics poc després. 






1966
El primer dels motors "Shovelhead"  s'introdueix en els models Electra-Glide, en substitució del Panhead.
Aquesta companyia que havia estat propietat de persones físiques durant més de seixanta anys, es va introduir en la borsa.
1969
El film Easy Rider de 1969, posava en escena dos Harley modificades per poder efectuar un llarg periple pels Estats Units, l'èxit d'aquesta pel lícula es va deure en gran part a l'interès per les màquines Harley. Van ser molts els motoristes que van començar a transformar les seves màquines, i encara que aquest moviment va trigar algun temps a creuar l'Atlàntic, a partir del començament dels anys 70 les "choppers" van ser cada vegada més nombroses a les carreteres de molts països europeus. Al final del mogut període dels anys 60 Harley-Davidson va entrar en una nova era de la seva historia.
Caràtula de la Película. Un fotograma amb Peter Fonda, Dennis Hooper i Jack Nicholson
1970
La Compañia es va fusionar amb American Machine and Foundry Company (AMF), que comptava amb els recursos que la societat necessitava per prosseguir expansionar-se.
1971
Aparèix la nova FX Super Glide, que combinava la potència dels grans cilindres en V i la davantera de la Sports.
1972
Neix la XR-750, amb motor d'aliatge, que va dominar el món de les carreteres. A banda dels èxits esportius, Harley-Davidson es portava molt bé en els mercats del turisme i la transformació.
1976
La gamma Harley-Davidson, comprenia l'Electra Glide, dues Super Glide, dues Sports, sis petites cilindrades i unes versions "Liberty" especials bicentenari, cinc màquines amb cilindre en V.
1977
Es llançada la FXS Low Rider.
A més, a finals dels anys 70 va aparèixer una nova normativa: la de respectar les normes anta contaminants decretades pel nou govern nord-americà, normes de caràcter cada vegada més restrictiu, van induir a la companyia a modificar els seus sistemes de carburació, d'encesa i d'escapament . En aquella època, la companya s'havia diversificat en el sector de consum.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada