VISITEU EL NOU BLOC « ELS PLAERS DE LA NATURA » Tot sobre la Mare Natura....................................................VISITEU EL NOU BLOC « ELS PLAERS DE LA NATURA » Tot sobre la Mare Natura....................................................

20 de maig del 2012

Història de Harley Davidson 1941-1960


1942
Walter A. Davidson, que presidia les destinacions de la societat des dels primers dies, va morir el 7 de febrer de 1942, a l'edat de 66 anys
1943
Bill Harley va abandonar aquest món l'any 1943. La seva desaparició va ser una dura etapa per a la companyia que havia creat, però va perdurar la tradició familiar.
1945
Al final de la guerra, tots els motoristes estaven disposats a reemplaçar la màquina utilitzada des de començaments de la dècada dels 40.
Però a causa de la penúria de matèries primeres, va ser impossible treure nous models abans de 1947.
1947
Aquest any es va reprendre sense restriccions la producció civil. La primera decisió de Harley-Davidson va ser reemplaçar les 1200 i 1300 cc. amb vàlvules laterals per la nova 1200 amb vàlvules en cap, que havia sortit de la cadena de muntatge per primera vegada el 1936 amb el nom de "Flathead".
1948
Gràcies a les novetats tècniques posades en marxa durant els anys bèl·lics, Harley-Davidson va poder llançar el 1948 una nova 1.200 cc. dotada de culates de vàlvules hidràuliques. La "Panh" acabava de néixer (el seu nom prové de les tapes cromades que ocultaven els balancins).
1949
Hydra Glide
A l'any 1949 va aparèixer el model Hydra Glide, caracteritzat per una forquilla hidràulica. Fins a dos anys més tard no es van equipar els models mono cilíndrics amb aquest tipus de forquilles.
1950
Durant aquest període d'activitat desbordant que van ser els anys 40, una nova generació de Harley-Davidsons es va afanyar a rellevar als fundadors de l'empresa.
L'últim dels quatre fundadors, Arthur Davidson, va ser víctima d'un accident a la carretera, el 30 de desembre de 1950, data en què la nova generació va quedar propietària absoluta de les destinacions de l'empresa.


1952
Els anys 1952 i 1953 van quedar marcats per canvis importants, com els segments cromats que equipaven totes les màquines, així com la sortida del model K de 740 cc., que reemplaçava a la WL (45 D). Aquesta última motocicleta es caracteritzava per un quadre baix, una forquilla davantera hidràulica i suspensions del darrere.


1954
Quan Indian Motorcycles Co, la seva competidora més antiga, hi va haver desaparegut del paisatge industrial nord-americà en 1954, Harley-Davidson es va trobar com l'única supervivent d'un mercat de la moto que havia suportat molts obstacles als Estats Units. A la primavera d'aquell any, el caràcter "fora de llei" de la pràctica motorista va trobar la seva expressió més clara en una pel.lícula titulada The Wild, protagonitzada per Marlon Brando.


1957
La XL Sportster va aparèixer en l'escena motorista, dotada d'un motor de 900 cc., amb vàlvules en cap.




 
  
1958
A l'any següent va ser llançada la Duo Glide, hereva del model Hydra Glide.



1960
A causa de l'augment del volum de les importacions durant els anys 60, Harley-Davidson va perdre gairebé les nou desenes parts del seu mercat. De 1960 a 1978, Harley va importar màquines italianes per satisfer la demanda de petites cilindrades. Els seus clients eren principalment les forces de policia, les organitzacions paramilitars i els anomenats nois dolents.
Però els darrers anys no estaven gaire satisfets amb les seves motos tal com sortien de la fàbrica, de manera que van començar a "tallar en sec" a fi de treure pes (d'aquí el terme "chopper", de l'anglès "xop", tallar , tallar).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada