VISITEU EL NOU BLOC « ELS PLAERS DE LA NATURA » Tot sobre la Mare Natura....................................................VISITEU EL NOU BLOC « ELS PLAERS DE LA NATURA » Tot sobre la Mare Natura....................................................

20 de maig del 2012

Història de Harley Davidson 1921-1940


1924
El 1924 es van imposar les bombes de greix com a sistema de lubricació (anomenat Alamitos) per a les motocicletes.
1925
Les ferramentes d'acer forjat van aparèixer en 1925.
Peashooter
1926
El dipòsit en forma de gota d'aigua (Tear-Drop) va aparèixer el 1926, en un nou mono cilíndric de 350 cc., la "peashooter" (model A, amb vàlvules laterals i model B, amb vàlvules al capdavant)








1928
Harley-Davidson va ser la primera empresa a instal·lar frens davanters en una màquina de sèrie, novetat que va ser rebuda amb certa dosi d'escepticisme pels motoristes de l'època.







1929
El model WL (45DLD), una 740 cc. Bi-cilíndrica amb vàlvules laterals, es va presentar el 1929, i va obtenir un èxit immediat. En efecte, aquesta màquina estava dotada de la potència de la JD associada a la lleugeresa d'una mono cilíndrica. Els seus 16 cavalls li permetien arribar a una velocitat punta de 110 km/h.
 Les 45 polzades cúbiques motor V-Twin (que més tard seria coneguda com la "cap pla") s'introdueix en el model D. El motor ha demostrat ser tan fiable que les variacions de la mateixa estan disponibles a les motocicletes Harley-Davidson fins a data tan tardana com 1973.
Com és sabut, l'any 1929 va ser el del crac de Wall Street, punt de partida d'una greu crisi econòmica mundial. Com molts altres sectors industrials, el de la fabricació de motocicletes va quedar greument ferit, fins al punt que dotzenes d'empreses van desaparèixer per complet. La responsabilitat d'aquest caos en el negoci de les motocicletes és possible, fins a cert punt, atribuir als baixos ingressos de què disposava la població, afegit als efectes d'una baixada dels automòbils (sector que estava en plena expansió). En efecte, la pràctica del motociclisme era abans que res un plaer, i les quantitats destinades a aquesta classe d'activitats s'havien reduït enormement durant els anys 30. Enfrontada a la baixada de vendes, Harley-Davidson va conèixer hores negres com la resta de la professió, però l'empresa va demostrar la seva superioritat allà on molts competidors van fracassar. Una xarxa de distribució ben establerta, els contractes amb la policia i l'exèrcit, una gestió conservadora i una forta presència en l'exportació, van ser els elements que van contribuir a l'èxit. Les vendes van baixar durant els anys 30, però els avenços tecnològics no van interrompre la seva progressió.
El 1929 van aparèixer dos nous motors. El model VL de 1200 cc. amb vàlvules laterals i un mono cilíndric de 500 cc., la moto 30 C, que completava la sèrie.
1932
Les activitats del transport conservaven tota la seva importància i així va ser llançat el servei- car de tres rodes, per a ser utilitzat tant per la policia com pels repartidors.
Com les vendes marcaven el pas, Harley-Davidson va decidir innovar en la pintura i el disseny de les màquines: el color caqui ser substituïts per calcomanies "Art Decoratiu" en el dipòsit, pintures de dues o tres matisos i altres detalls. L'enginy Harley en matèria d'estètica acabava de néixer.
1934
Les vendes de les mono cilíndriques no parava de decaure, pel que en 1934 es va decidir deixar de produir-les per complet.
1936
Va ser en 1936 quan van tenir lloc les novetats més acusades d'aquest període per respondre a la creixent demanda de potència per part dels motoristes nord-americans.
A la tardor de 1936, Harley Davidson i la seva competidora Indian, van rebre sengles comandes de màquines de les forces aliades. Per això, Harley va produir una versió extremadament resistent de la 45 DLD, el model WLA (A per l'exèrcit que en anglès és Army), de la qual es van fabricar 90,000 unitats.

1937
L'empresa va llançar la VLH, una bicilíndrica de 1300 cc., la seva primera moto bicilíndrica amb vàlvules en cap. Ràpidament va ser cridada "knucklehead" a causa de la seva tapa balancí en forma de cap de tíbia. Aquesta màquina tenia el doble de potència de l'antiga JH de 1928 (40 cavalls), i posseïa un quadre de doble bressol, forquilles i rodes més resistents, així com el primer sistema de circulació d'oli.


 El 21 d'Abril de 1937, va morir William A. Davidson, només dos dies després de signar l'acord d'admissió d'un sindicat a la seva botiga.
  
1939
A la segona Guerra Mundal es deu, la XA bicilíndrica destinada a ser utilitzada en el desert, i de la qual només van sortir 1,000 unitats de la fàbrica abans del final del conflicte armat.













Per tant, era la WLA la qual havia de ser la portaveu de Harley-Davidson durant la guerra. En efecte, aquest model va ser cridat especialment a Europa "Alliberador". D'altra banda, per a cada moto es van fabricar gran nombre de recanvis, el que explica que encara sigui possible trobar aquestes peces amb el seu embalatge militar d'origen.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada