VISITEU EL NOU BLOC « ELS PLAERS DE LA NATURA » Tot sobre la Mare Natura....................................................VISITEU EL NOU BLOC « ELS PLAERS DE LA NATURA » Tot sobre la Mare Natura....................................................

20 de maig del 2012

Història de Harley Davidson 1903-1910


1903
El taller que l'amic els tenia prestat no tenia espai suficient per fabricar les seves màquines, de manera que amb ajuda del pare dels Davidson, ebenista de professió, van construir un taller de quinze metres quadrats al fons del jardí de la família Davidson. El mateix instant en que van pintar a la porta "Harley - Davidson Motor Co", va néixer la llegenda. Com Bill Harley havia concebut la primera motocicleta, els germans Davidson van acordar que el nom d'aquell figurés en primer lloc. Durant l'any 1903, Harley-Davidson Motor Co. va produir tres motors mono-cilíndrics de quatre temps, de 400 cc., d'una potència de tres cavalls, tots venuts abans de quedar acabats. A les primeres Harley-Davidson les van denominar "Silent Grey Fellow", com a referència al seu color de sèrie (el gris) i al silenci del seu funcionament, ja que eren màquines concebudes per a ser companyes de ruta dels seus pilots.
1904
Es va doblar la mida del taller original, i vuit màquines van sortir per les portes.
1905
1er. Motor Mono cilíndric
Van tornar a doblar la superfície, any en què la producció va arribar ja a les cinquanta unitats. L'augment de la demanda era tan gran que van contractar a cinc empleats més. En aquella època, Bill Harley, Arthur, Walter i william Davidson havien abandonat ja els seus llocs de treball per consagrar tot el seu temps i les seves forces a la nova empresa.
1907
L'empresa es va convertir en societat mercantil, amb Walter Davidson com a president, Bill Harley com enginyer en cap i director comercial, William Davidson com a cap d'explotació.
El mono cilíndric arribava ja a 570 cc. desenvolupant 4 HP. La fabricació de motocicletes Harley-Davidson va augmentar fins a 150 unitats. A més, va ser introduïda l'interval de ressort, característica revolucionària que es va adoptar en tots els models de la marca fins 1949.
1908
La Harley-Davidson mono cilíndrica d'aquest any i, que aconseguia una velocitat punta de 70 km / h va ser rebuda amb gran entusiasme, però Bill Harley (que acabava de rebre el diploma d'enginyer per la Universitat de Wisconsin), seguia intentant augmentar la potència.
En comptes de modificar la concepció del mono cilíndric que havia assegurat el gran èxit de la "Silent Grey Fellow", va decidir augmentar la potència recorrent a dos cilindres.
Silent Grey Fellow
El concepte de V-twin de 45 ° sorgit d'aquesta decisió s'havia de convertir en el símbol de les Harley-Davidson. Encara que la motocicleta era un vehicle utilitari, era inevitable la creixent importància de l'esport motociclista, a causa de les formes de la màquina. Des dels primers anys, els esportistes van comprovar les grans possibilitats de les motos a prova de velocitat, resistència, fiabilitat, i en tota classe de carreres.
Però fins a 1908 Harley-Davidson no es va preocupar d'aquestes activitats, tot i que algunes de les seves màquines estiguessin inscrites en competicions per a aficionats. Al juny de 1908, la Federació Nord-americana de Automobilistes (FAM), fundada el 1902, va anunciar la primera competició de nou tipus organitzada a Estats Units. Anunciada sota el nom de "Carrera de resistència", havia de durar dos dies i portar els participants des de Nova York, a Brooklyn, per un circuit de 350 km, fins a Long Island. 





Quan els concursants i empreses del medi van començar a valorar els èxits esportius en les revistes professionals, el president Walter Davidson no va poder permetre's el luxe d'ignorar aquestes competicions. Després de veure la potencial publicitat que això representava, va decidir participar ell mateix en la prova, sobre una màquina de sèrie. El 29 de juny, més de dos-cents competidors que representaven més de vint fabricants van començar la cursa. Al final del primer dia, les carreteres campestres plenes d'obstacles naturals havien eliminat a més de la meitat dels participants, mentre Walter seguia impertèrrit en la seva màquina en caure la nit. L'endemà va sortir amb els seus rivals en direcció al circuit de Long Island, ¡Anava a guanyar i de quina manera! Quan es va efectuar el recompte de punts, es va veure que Walter havia efectuat la puntuació perfecta: 1000 punts. Aquesta victòria va provocar gran enrenou en revistes especialitzades, i els concessionaris van veure com augmentaven espectacularment les seves vendes
1910
El famós logotip "Bar & Shield" se utilitza per primera vegada. La marca es registrada a la oficina de patents de EE.UU. un any després.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada