VISITEU EL NOU BLOC « ELS PLAERS DE LA NATURA » Tot sobre la Mare Natura....................................................VISITEU EL NOU BLOC « ELS PLAERS DE LA NATURA » Tot sobre la Mare Natura....................................................

20 de maig del 2012

Història de Harley Davidson 1911-1920


1911
Construïda el 1915, la Harley F-Head Board Track Racer és una de les primeres motocicletes bicilíndriques de l'ensenya americana i la que va marcar l'inici d'una fructífera saga de motos de carrer, militars, comercials i sobretot de competició. De fet el motor bicilíndric a 45 º es va convertir en el més competitiu del moment i amb el qual Harley-Davidson va començar a desenvolupar el concepte racing, aconseguint nombrosos premis.
El motor "F-Head" es converteix en un cavall de batalla de la motocicleta Harley-Davidson fins a 1929.  A més del motor en "V", aquesta F-Head incorpora una caixa de canvis de tres velocitats, l'embragatge al rodet posterior i la palanca que l'acciona des del costat dret sobre el pedal, o l'interval de bieleta inferior i tubs paral.lels


1912
Bill Harley va presentar el primer embragatge per a motocicletes, que va ser un gran èxit comercial. Aquell any va aparèixer així mateix un seient amb amortidors, en un tub que feia cos amb el quadre, així com la combinació de vàlvules d'admissió en cap / vàlvules de escapament que seria utilitzada fins a 1929.


1913
La primera Harley-Davidson havia canviat de propietari diverses vegades, havent recorregut 160,000 quilòmetres, sempre amb les peces d'origen. Des del principi, va ser de rigor la solidesa d'aquestes motocicletes.
1914
Aquest any va ser afegit un sistema d'arrencada a pedal.
Quan va esclatar la Primera Guerra Mundial, Indian Motorcycle Company, principal competidora de Harley Davidson, va haver de vendre tota la seva producció a l'exèrcit, de manera que les Indian van estar absents del mercat durant els quatre anys de guerra. Harley-Davidson va vendre igualment una part de la seva producció a les forces armades, però gràcies a les bones relacions que William Harley tenia amb el pentàgon, la companyia va aconseguir mantenir la seva presència comercial.




1915
Es va icorporar una transmissió (de tres marxes) amb la transmissió final i primària en el mateix costat..i un embragatge giratori



 














 1916
A partir d'aquest any, Harley-Davidson va publicar The Enthusiast (L'Entusiasta) primera revista de motos digna d'aquest nom, per tal de facilitar informació als propietaris de les motocicletes Harley-Davidson del món sencer.




1918
Al final del conflicte, Indian havia perdut tot la seva empenta al mercat, mentre que la seva competidora era l'empresa dominant en aquest terreny. El verd caqui, va ser novament substituït pel gris, que constituïa la signatura de l'empresa, però com l'exèrcit havia exigit bi-cilíndriques en V, Harley-Davidson va abandonar els models mono cilíndrics el 1918, amb excepció d'un model comercial. Aquest motor estava disponible en versió F (magneto) o J (elèctric).

17 de novembre 1918: El Caporal d'enllaç  Holtz es el primer americà que entra a Alemanya amb la seva Harley
(Frontera amb Bèlgica)
1920
Durant tota la dècada dels vint, Harley-Davidson va continuar perfeccionant els seus vehicles. Així, la companyia va entrar en la seva tercera dècada presentant la primera bicilíndrica en V, de 1200 cc., la JD o model 74 "Twin Cam", que va assenyalar el principi d'una llegenda. Aquest nou model representava una de les primeres millores tècniques que Harley anava a posar en marxa durant Els Anys Bojos.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada