VISITEU EL NOU BLOC « ELS PLAERS DE LA NATURA » Tot sobre la Mare Natura....................................................VISITEU EL NOU BLOC « ELS PLAERS DE LA NATURA » Tot sobre la Mare Natura....................................................

12 d’octubre del 2010

Rajada a l'all i pebre/Raya en all i pebre

Ingredients:
per a 4 persones
- 800 grams de rajada.
- 6 grans d'all.
- 1 bitxo.
- 100 grams de pinyons.
- 1 llesca de pa.
- Julivert.
- Pebre vermell.
- Oli d'oliva, Aigua i Sal 

Ingredientes:
para 4 personas
- 800 gramos de raya.
- 6 dientes de ajo.
- 1 guindilla.
- 100 gramos de piñones
 

- 1 rebanada de pan. 
- perejil.
- pimentón.

- aceite de oliva, agua y sal

 
Preparació:
Posarem un rajolí generós d'oli en una cassola de fang, i quan estigui calent, fregirem en ell la llesca de pa fins a daurar-la per ambdues cares i la reservarem. En el mateix oli posarem a sofregir 4 grans d'all sencers pelats, el bitxo, i quan els alls agafin color, el pebre vermell (una cullerada, de cafè, plena). Després remoure una mica, abans que se'ns pugui cremar el pebre vermell, afegim la rajada que haurem trossejat bé, remenarem tot, i com a molt un parell de minuts després, sense parar de remenar, afegirem l'aigua fins a cobrir-ho tot (aproximadament 1 litre) .
Ajustem a foc lent per coure'l molt reposat. En un morter gran, piquem amb una mica de sal els alls restants, el julivert, els pinyons i el pa fregit, fins aconseguir una pasta lligada espessa, afegint per a això una mica de brou del guisat quan sigui necessari.
Quan la rajada estigui gairebé acabada de coure, afegirem la picada al guisat, igualarem tot bé, i ho deixarem que acabi d'estar a punt.
Per fer una recepta mes de plat, el podrem canviar d'all i pebre a suquet (de sucar, mojarpan) afegint quatre patates mitjanes tallades en llesques mitjanes (6 o 7 mm) o daus segons gustos, i que afegirem després de posar l'aigua. En aquest cas a més de vigilar la quantitat d'aigua i el punt de cocció de la rajada, hem de preocupar també del punt de les patates.

Preparación:
Pondremos un chorro generoso de aceite en una cazuela de barro, y cuando esté caliente, freiremos en él la rebanada de pan hasta dorarla por ambas caras y la reservaremos. En el mismo aceite pondremos a sofreír 4 dientes de ajo enteros pelados, la guindilla, y cuando los ajos tomen color, el pimentón (una cucharada colmada de café). Tras remover un poco, antes de que se nos pueda quemar el pimentón, añadimos la raya que habremos troceado bien, removeremos todo, y como mucho un par de minutos después, sin parar de remover, añadiremos el agua cubriéndolo todo (aproximadamente 1 litro).
Ajustamos a fuego lento para cocerlo muy reposado. En un mortero grande, picamos con un poco de sal los ajos restantes, el perejil, los piñones y el pan frito, hasta conseguir una pasta ligada espesa, añadiendo para ello un poco de caldo del guiso cuando sea necesario.
Cuando la raya esté casi acabada de cocer, añadiremos la picada al guiso, igualaremos todo bien, y lo dejaremos que acabe de estar a punto.
Para una forma mas cundidora, lo podremos cambiar de all i pebre a "suquet" (de sucar, mojar pan) añadiendo cuatro patatas medianas cortadas en rebanadas medianas (6 ó 7 milímetros de gordas) o a taquitos según gustos, y que añadiremos después de poner el agua. En este caso además de vigilar la cantidad de agua y el punto de cocción de la raya, hemos de preocuparnos también del punto de las patatas. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada